Sponsoren
Foto's
Techniek
Geschiedenis
Forum
Verder
Top
Home

Net zo leuk om te weten en vrij essentieel bij de bouw is de techniek van de Speedster. Hier geven we een korte omschrijving van een aantal zaken die met de bouw te maken heeft.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Speedster staat op een ingekorte bodem van een Volkswagen Kever. Het stuk dat er tussenuit gehaald zit tussen de 27,5 cm en 30 cm. Dit is afhankelijk van de fabrikant van de body. Zo heeft een Vintage body een chassis nodig welke 30 cm is ingekort en een Vaandrager body een chassis die 27,5 cm is ingekort. Hou hier goed rekening mee voordat de slijptol in de bodemplaten gaat. Overigens is het verstandig om dit door een ervaren lasser te laten doen. Dit omdat het recht aan elkaar lassen een secuur werkje is.

Op de foto links is goed te zien wat                                                                   het verschil tussen een origineel                                                                   chassis (links) en een ingekort                                                                             chassis (rechts). Dit chassis                                                                                is 27,5 cm ingekort door                                                                                   Gé Vaandrager.

Niet alleen het chassis moet                                                                       ingekort worden, maar ook                                                                              alle leidingen die door de                                                                             tunnel lopen.                                                                                                    Hou wel rekening dat de                                                                              schakelstang na het                                                                                       inkorten er weer recht                                                                              opgelast gaat worden.                                                                                     Een marginaal verschil                                                                                      kan voor irritante schakel-                                                                              problemen zorgen.